Zadbaj o czytelny i designerski system informacji wizualnej w Twojej firmie!

Identyfikacja wizualna firmy powinna przejawiać się w wielu różnych detalach i szczegółach, a całość powinna być dopracowana i spójna. Jest to niezwykle ważne, ponieważ drobne elementy składają się na ogólne wrażenie na temat firmy. Dlatego też należy zadbać o wszystkie detale, w tym również o system informacji w firmie. Jak dopasować go do identyfikacji wizualnej marki i dlaczego warto zadbać o to, aby każdy element był naprawdę dopracowany? Sprawdź, co sprawia, że spójność wizualna w komunikatach jest tak istotna.


Dopasowanie godne zapamiętania, czyli spójność wizualna to podstawa

Każdy przedsiębiorca doskonale wie, jak istotne jest logo firmy. To ono ma stać się symbolem marki, być rozpoznawalne wśród klientów oraz konkurencji. Powinno być dopracowane i stworzone w taki sposób, aby prezentowało się ciekawie, designersko i jednocześnie było proste do zapamiętania i łatwe do skojarzenia z daną branżą. Jest to zadanie trudne, które najlepiej pozostawić w rękach specjalistów, którzy znają obowiązujące zasady i najnowsze trendy oraz mają wysoko rozwinięte poczucie estetyki i umiejętności graficzne.

Jednakże o tyle, o ile o logo każdy pamięta, tak wielu przedsiębiorców zapomina, że na system informacji wizualnej firmy składa się o wiele więcej elementów, które są niezwykle istotne. Strona internetowa i wykorzystane tam kolory, papeteria firmowa, wizytówki pracowników, blogi firmowe, komunikacja w mediach społecznościowych – te wszystkie elementy muszą być ze sobą spójne i nawiązywać do siebie na różne sposoby. Pozwoli to na zachowanie ciekawej, ale jednocześnie spójnej wizualnej komunikacji. Dzięki temu potencjalny klient oglądając reklamę firmy na przykład na Facebooku, będzie mógł od razu skojarzyć profil z marką.

Bardzo ważną i często pomijaną w firmach kwestią jest odpowiedni system informacji. Powinien być on czytelny oraz również dopasowany do komunikacji wizualnej firmy. Da to poczucie harmonii i sprawi, że biurowe wnętrze będzie doskonale dopasowane do logo oraz do kolorystyki wykorzystanej w dokumentach firmy i na stronie. ‚

System informacji wizualnej to między innymi plany pomieszczeń oraz budynku, a także drogowskazy prowadzące do toalet czy windy, do sali konferencyjnej lub meeting roomu oraz oznaczenia poszczególnych biur i ich numeracja. Tego typu tabliczki mogą być proste, czarno-białe i kompletnie nie nawiązywać do tego, jakie barwy w swojej komunikacji wizualnej wykorzystuje firma. Jednak w przypadku wyboru odcieni znajdujących się w logo oraz w innych detalach, to całość nabierze sensu i będzie prezentować się nie tylko spójnie, ale również bardzo designersko.

Zaufaj profesjonalistom w swoim fachu

Stworzenie kompleksowego systemu informacji wizualnej oraz ogólnej komunikacji wizualnej marki wymaga profesjonalnego podejścia, umiejętności graficznych  oraz poczucia estetyki czy projektowania graficznego. Niezwykle ważna jest dbałość o szczegóły oraz dopasowanie wszystkich elementów do siebie po to, aby całość prezentowała się designersko i spójne. Dlatego w tej kwestii nie warto ryzykować. Najrozsądniejszym rozwiązaniem będzie zaufanie prawdziwym profesjonalistom w tym zakresie i wybór firmy, która zajmuje się projektowaniem wnętrz firmowych, systemami informacji wizualnej oraz identyfikacją wizualną marki.

Wykonanie wszystkiego przez jeden zespół sprawi, że uda się uniknąć potencjalnego rozmycia wizerunku i utracenia tożsamości. Takie podejście sprawi, że wszystkie drobne detale w firmie, które pozornie nie są bardzo istotne, będą idealnie ze sobą współgrały, a całość będzie prezentować się bardzo nowocześnie i designersko, i będzie budziła jednoznaczne skojarzenia z marką u klientów, partnerów i kontrahentów.